L’alcalde o alcaldessa és el president/a de la corporació i el cap de l’Administració municipal. És qui presideix la corporació municipal i n’exerceix la representació.
L’alcalde o alcaldessa s’encarrega, entre altres funcions, de:
- La direcció del Govern i l’Administració municipal.
- Convocar i presidir les sessions del Plenari i de la Junta de Govern Local.
- Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres municipals.
- El desenvolupament de la gestió econòmica d’acord amb el pressupost aprovat, disposar despeses dins dels límits de la seva competència, ordenar pagaments i rendir comptes.
- Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.
- Aprovar les bases de les proves per a la selecció de tot el personal i pels concursos de provisió de llocs de treball.
- Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.
- Dictar bans.
- Alhora, és responsable del nomenament dels tinents i les tinentes d’alcaldia i els regidors i les regidores de l’equip de govern.
L’alcalde
L’alcalde del mandat actual (2023-2027) és:
David Planas Lladó (CUP)
Destacat
- Contacte amb l'Alcalde
- Resultat de les eleccions a Celrà de 1979
Estructura política
A) Organització necessària
1. De caràcter decisori:
-L’alcalde o alcaldessa
-Els tinents i/o tinentes d’Alcalde
-Les regidories
-El Ple
-La Junta de Govern Local
2. De caràcter deliberant
-Les Comissions Informatives
-La Comissió Especial de Comptes
-Els grups polítics
B) Organització complementària
-La Junta de portaveus
-Els òrgans de participació ciutadana
Documentació relacionada
- Atribucions de l’alcalde. (Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local)
- El Reglament orgànic municipal (ROM) de Celrà PDF (292 KB).