L’Ajuntament de Celrà va aprovar per ple el Pla d’Igualtats d’Oportunitats intern de l’Ajuntament amb l’objectiu d’aconseguir el principi d’igualtat d’homes i dones, identificant i eliminant qualsevol estereotip, rol, actitud i/o barrera que dificulti a les treballadores accedir i desenvolupar-se en tots els àmbits que vertebren el funcionament de l’ens. El termini d’implamentació d’aquest pla és de 4 anys (2020 – 2024)
L’Ajuntament de Celrà no inicia ara el seu camí en el camp de la igualtat, ja que va desenvolupar durant els anys 2008-2011 el primer Pla d’Igualtat Municipal, fruit d’una primera diagnosi elaborada el 2007. Posteriorment als vols del 2014 es va fer un estudi interdepartamental a l’entitat municipal. Ambdós projectes, no van acabar d’implantar-se de forma adequada i és per això que es proposa una nova iniciativa per dur a terme un II Pla d’igualtat intern per al personal de l’ajuntament.
Els objectius que es marca aquest pla d’igualtat són:
- Implantar un Pla d’igualtat d’oportunitats al consistori.
▪ Definir el sistema de treball de la Comissió: periodicitat reunions, distribució de responsabilitats, seguiment del Pla, elaboració d’informes i traspàs d’informació.
- Promoure una cultura igualitària i d’equitat de gènere entre el conjunt de persones que conformen l’ajuntament.
▪ Promoure accions sensibilització de gènere adreçades al conjunt del personal. ▪ Oferir formació específica en igualtat d’oportunitats i equitat de gènere a càrrecs polítics i a persones que ocupen llocs de comandament o gestionen equips.
3. Garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés a la feina i a la formació, així com en el desenvolupament professional de dones i homes.
▪ Vetllar per una contractació equilibrada de dones i homes en els Plans d’ocupació. ▪ Desenvolupar instruments per garantir processos de selecció igualitaris i objectius.
▪ Apostar per una major presència de dones en els òrgans que les representen. ▪ Comptar amb un Pla de formació basat en necessitats detectades de forma participativa i en coordinació amb les diferents àrees.
- Promoure una ordenació del temps de treball que afavoreixi la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.
▪ Promoure la coresponsabilitat del personal en tasques de cura i atenció a les persones.
▪ Conèixer les necessitats de conciliació de la plantilla.
- Garantir unes condicions de treball saludables, satisfactòries i equitatives per al conjunt del personal de l’ajuntament.
▪ Sistematitzar la política retributiva a partir d’una valoració de llocs de treball amb perspectiva de gènere.
- Garantir l’ús del llenguatge i la comunicació no sexista.
▪ Revisar la comunicació interna i externa per tal d’erradicar definitivament l’ús del genèric masculí.
▪ Treballar per una comunicació clara que garanteixi la transparència i l’accés a la informació.
- Prevenir i abordar les situacions d’assetjament en l’àmbit laboral. ▪ Disposar d’un Protocol de prevenció i abordatge de l’assetjament sexual, per raó de sexe, d’identitat de gènere o d’orientació sexual.▪ Planificar sessions de sensibilització sobre l’assetjament adreçades al conjunt del personal. ▪ Oferir formació especialitzada en prevenció i abordatge de l’assetjament a les persones que conformen la Comissió enfront l’assetjament.