Els Mossos d’Esquadra han alertat d’intents d’estafa a persones grans i dependents que utilitzen serveis de teleassistència. Les víctimes reben una trucada dient que la seva prestació ha canviat i que si no la volen perdre, han d’abonar una quantia de diners.
Un servei de teleassistència va informar els Mossos que havien detectat d’una modalitat d’estafa que afecta el col·lectiu de gent gran i de persones dependents, en el marc dels serveis de teleassistència que aquest col·lectiu té contractat prèviament per ser atesos en casos de necessitat i d’urgència.
L’estafa o intent d’estafa, majoritàriament a persones d’edat avançada i amb dependència, es materialitza a través d’una trucada telefònica en la qual suposats treballadors del servei de teleassistència contacten amb la persona gran, s’hi adrecen pel seu nom i els comuniquen que el seu servei de teleassistència ha canviat i que han d’abonar uns diners si no volen perdre el servei.
En altres ocasions l’excusa de contacte és la revisió del botó d’alerta, qualsevol altre pretext semblant o, fins i tot, la venda d’algun producte. El to utilitzat a les trucades és agressiu, en veu alta i contundent i sense deixar parlar la persona usuària en cap moment. Aquesta manera d’actuar és la que genera dubtes a la víctima i, per aquest motiu, desconfia d’allò que els estan manifestant.
Per aquest motiu, la policia recomana:
- No fer cap pagament ni facilitar dades personals ni bancàries per telèfon.
- Contactar amb el servei de teleassistència que es té contractat per verificar la informació rebuda mitjançant aquesta trucada telefònica fraudulenta.
- Si s’és víctima d’un delicte o una temptativa de delicte, cal avisar immediatament els Mossos d’Esquadra trucant al telèfon d’emergències 112.
(font: Mossos d’Esquadra)