celrà.cat » Comunicació » L’Ajuntament ofereix un servei de comunicació d’incidències amb app mòbil

L’Ajuntament ofereix un servei de comunicació d’incidències amb app mòbil

L’Ajuntament de Celrà disposa del servei de gestió d’incidències Línia Verda, un canal directe de comunicació mitjançant el qual la ciutadania pot posar en coneixement dels serveis municipals corresponents les incidències que detectin a l’espai públic, relacionades amb la via pública i la gestió de residus, entre altres.

Amb aquesta eina, que ja utilitzen més de 500 ajuntaments a tot l’Estat, es disposa d’un sistema àgil i ordenat de comunicació, gestió i resolució de les incidències.

App per a Android i iOS

Per poder usar aquest servei, cal descarregar l’app Línia Verda, accedint a Google Play o a l’AppStore, en funció de la tecnologia emprada al telèfon intel·ligent (Android/iOS).

La trobareu en aquests enllaços:

En el procés d’instal·lació, l’usuari selecciona el municipi on vol comunicar la incidència. El procediment és ràpid i senzill.

Per comunicar una incidència, només s’ha de clicar sobre el botó «Nova incidència». Un desplegable amb diferents tipologies apareix a la pantalla i s’haurà de seleccionar aquella sobre la qual es vol comunicar.

De forma automàtica, l’app detecta les coordenades exactes en què s’ubica el desperfecte. Perquè això sigui possible, cal acceptar que l’aplicació accedeixi a la nostra ubicació mentre en fem ús.

El següent pas és adjuntar una foto i un comentari sobre la incidència, i tot seguit ja es pot enviar.

Un cop tramesa, el personal de l’Ajuntament responsable de la tipologia seleccionada rep una notificació de la incidència comunicada. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per solucionar-la.

La persona que l’ha enviat rebrà una notificació al telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en el seu estat i en podrà fer el seguiment.

Comunicació directa

Línia Verda és un canal directe entre la persona que comunica la incidència i l’ajuntament. Els enviaments i comentaris només són visibles per la persona interessada i pels responsables municipals autoritzats.

A través de Línia Verda, també es poden plantejar consultes mediambientals. Només cal seleccionar l’opció «Fes la teva consulta». En un termini màxim de 24 hores tindreu resposta per part d’un equip d’experts en la matèria, de manera gratuïta.

També es pot accedir al servei Línia Verda mitjançant el web www.liniaverdacelra.cat.

A més, les persones usuàries disposen d’un ampli contingut de consulta mediambiental: guia de bones pràctiques, consells i informació pròpia del municipi, entre altres.

Comunicats i avisos

Una altra de les possibilitats que ofereix Línia Verda és l’enviament de comunicacions informatives per part de l’Ajuntament a la ciutadania que així ho sol·liciti. D’aquesta manera, a més d’implantar un canal per resoldre incidències de manteniment al municipi, també podem fer arribar informacions de servei públic que es considerin oportunes, com el tall de trànsit d’un carrer, l’horari de determinats esdeveniments o el tall d’aigua o llum que es pugui produir a qualsevol punt.