Get Adobe Flash player

Itinerari 10: La mina Victòria

RECORREGUT

Si inicieu el recorregut des de la plaça del mercat heu de seguir per la carretera de Juià fins el Centre Cultural la Fàbrica. Des del carrer la Fàbrica, gireu cap el carrer Indústria, direcció cal Gueito i el mas Veray. Creueu el carrer Gironès i continueu recta pel camí estret que teniu davant. Aquest tros de recorregut us permetrà contemplar una filera de lledoners a la vostra dreta.

Aneu seguint fins arribar a una cruïlla de quatre camins, tombeu a la dreta, en la mateixa direcció que us indiquen els cartells de cal Gueito i can Veray. A la següent bifurcació, gireu a l'esquerra, en direcció Sant Miquel. Abans de desviar-vos, atureu-vos a observar de lluny l'alzina del Torrent del Llop a la vostra dreta. A continuació, passareu diverses cases abans d'arribar al punt d'informació de l'itinerari.

A partir d'ara, el camí deixa de ser asfaltat i només trobareu una casa, Can Corney. No deixeu el camí, fins que aquest acaba en una bifurcació, on heu d'anar cap a l'esquerra. Seguiu fins que aquest es divideix en dos, el de l'esquerra va cap a Sant Miquel i enllaça amb l'itinerari de la mina del Nen Jesús, agafeu el de la dreta que us portarà fins el carregador de la mina Victòria i diverses galeries.

Per continuar el recorregut, seguiu pel mateix camí. Més endavant, es pot observar, des d'un nivell més elevat, que el camí transcorre durant una estona paral·lel a la N-II. Al acabar una forta pujada i uns metres després de fer un revolt de quasi 180º, agafeu el corriol que teniu a la vostra dreta. Abans de finalitzar el corriol, que va seguint la carena de la muntanya, caminareu uns quants metres al llarg d'un terreny rebaixat que correspon a una de les trinxeres de l'antic tramvia aeri. Al sortir de la trinxera, tombeu a la dreta. En el proper encreuament, gireu a l'esquerra. Esteu descendint pel tram descrit en els dos primers paràgrafs. Desfeu el camí realitzat per retornar al punt d'inici.

Enllaç de la mina del Nen Jesús: En la primera bifurcació, continueu per la vostra dreta. En les dues següents interseccions, gireu a l'esquerra. En l'últim encreuament, tombeu a la dreta. Us trobeu ja en l'itinerari de la mina del Nen Jesús.

Us podeu descarregar el desplegable en la seva forma original en aquest enllaç (arxius d'imatge jpg comprimits en format zip).