Pujada tradicional de Celrà fins a un dels millors miradors de les Gavarres, amb unes panoràmiques espectaculars dels Pirineus i de tot l’Empordà. A dalt, les dues torres corresponen a la torre de l'ermita, reconvertida en la torre de telegrafia òptica utilitzada pels militars, i la torre de telegrafia de la línia civil.

L’itinerari parteix de l’estació de Celrà emplaçada al costat de la Fàbrica Pagans. Des d’aquí cal dirigir-se cap a l’església de Sant Feliu passant pel Teatre L'Ateneu, edifici d’un modernisme més auster, i enfilar pel carrer Major fins a la plaça de l’Església.

S’agafa el carrer de Maria Cristina i se segueix la senyalització per arribar a la torre Desvern, on s’emplaça una àrea de lleure, plafons informatius i un mirador sobre Celrà i part de la plana del Ter, a part de la torre romànica, antiga casa forta des d’on parteixen les rutes de Celrà cap a les Gavarres, i on també es pot deixar el vehicle.

Si ja es coneix la torre Desvern, des de l’església també es pot pujar pel carrer de les Roques i el carrer Jacint Verdaguer, per escurçar una mica el recorregut.

Des de Desvern se segueix el camí cap al castell de Celrà, masia particular amb una característica torre circular, a partir de la qual ja trobarem el camí perfectament senyalitzat.

L’itinerari segueix el carrer Congost fins a l’encreuament amb el carrer Jacint Verdaguer, on caldrà trencar a l’esquerra per seguir la prolongació d’aquest carrer, ja encarats cap a les Gavarres.

El camí enfila cap amunt passant per la casa de turisme rural de Cal Rei Vinyes, on més endavant trobarem un surolí monumental (arbre híbrid d’alzina i de surera).

Sense deixar el camí asfaltat, que descriu una gran corba pronunciada, s’arriba a les masies de can Pere Mola i can Jan Isidre, on desapareix l’asfalt i ens endinsem al bosc.

A partir d’aquí el camí ja no té pèrdua. Caldrà enfilar la forta pujada fins a la cruïlla de camins anomenada la Creu Palomera, on ja es veu a tocar el castell de Sant Miquel. Es gira a mà dreta seguint la senyalització i es fa l’última pujada, ara ja amb el castell sempre present.

La restauració de la torre del telègraf permet accedir-hi al capdamunt i obtenir una gran panoràmica sobre el pla de Girona i tota la plana del Ter-Gavarres, amb Celrà en primer terme, i al fons el Pirineu al nord i la costa Brava.

A més, el paratge del castell de Sant Miquel compta amb una àrea de pícnic i diversos panells informatius sobre el conjunt arquitectònic, així com de descoberta natural de l’entorn. De tornada, es pot seguir el camí del castell de Barbavella que segueix per la pista forestal direcció nord i agafar el trencall que descendeix cap a Celrà per can Corney i can Clademàs.

A mig camí entre les dues masies, es troba un petit promontori on hi ha les restes del castell de Barbavella o dels Carlins, on es pot observar la forma d’algun dels murs i el petit fossar que tenia. Aquesta petita torre de guaita vigilava el camí del Congost, que era l’entrada pel nord al pla de Girona.

Un cop s’arriba altra vegada al carrer Congost es pot seguir a la dreta per tornar a la Torre Desvern, o es pot seguir recte pel carrer Balmes i arribar directament a la plaça de l’església i el nucli antic de Celrà.